Kenangan Terindah...

Kenangan Terindah...

Yana & Hafiz

Sunday, July 10, 2011

Branded.. Atau Mangsa Jenama?

Cuba lihat pergelangan tangan anda.. jam jenama apakah yang anda pakai?

Benarkah jenama mencerminkan keperibadian?

Secara peribadi aku anggap diri aku bukanlah orang yang mengutamakan jenama. Apa jer yang aku rasa cantik, sesuai kat mata aku & kat poket aku, aku sambar jer la. Simple kan aku.. hehe.. simple a.k.a. kurang mampu kot..

Berbalik pada soal jam tangan, aku jarang pakai jam tangan.. tp aku mmg ade lbih dari 3 jam tangan. Ade yang org bagi & ade yg aku beli sendiri. Rasanya jam tangan aku yg paling mahal yang pernah aku ade, ialah jam Orient yg berharga RM200+. Ni adiah dari mak aku sempena keputusan SPM aku yg agak baik dulu. Tapi sayang, bru baper bln aku pkai, jam ni ilang. 3 ari wo aku pikir camne aku nk bgitau mak aku.. hehe.. Pas pada tu, jam aku biasa2 jer, cma ade 1 jam yg aku bli sndri, jenama POLO, yg ni RM99 masa aku beli dalam 7-8 tahun lepas. Jam2 lain mostly dari Vincci, Bonita or pasar malam. Kebanyakan masih elok, cma bateri da kong.. da sbb tu la aku x pakai jam skrg, sbb jam Vincci yang incik hubby beli tahun lpas da abis bateri, nak gi tukar bateri aku lupa jer la. So, mmg duk dalam handbag jer la jam tu.

Aku juga suka handbag.. I'm a handbags freak! Teringin gak nk pakai handbags jenama2 cam Guess, Gucci, Dolce & Gabbana & lain2 tu. Tapi sbb duit ado pon mcm x hado kan.. so, terpaksa la berpuas ati ngn POLO, F.Timber or brand pasar malam jugak.. :(

Utk skincare & make-up aku pon hentam jer.. xde la nk kena pakai yg branded jer.. prinsip aku sng jer.. aku pkai brg mekap mahal2 pon muka aku camtu la jugak.. x pulak bertukar jadi muka Erra Fazira or Nasha Aziz..

Tepuk dada tanya selera.. ada org x pandang pada jenama, tp lebih mementingkan menabung utk hari tua atau mengumpul fixed aset mcm rumah or hartanah or kereta. Ader yg biar papa asal bergaya.. dri ujung rmbut sampai ujung kaki, baik make-up, pakaian atau kasut mesti berjenama mahal yg kadang2 sipemakai sendri pon berelit lidah nk sbut nama brand tu.. tp sumer tu dibeli guna kredit kad & masih x memiliki rumah sendiri walaupon umur da 30an.

Anda sendiri macamane? Memang mampu jadi org yang 'branded' atau mangsa jenama?

0 comments: