Kenangan Terindah...

Kenangan Terindah...

Yana & Hafiz

Saturday, May 5, 2012

The Other Story Of My Life

Dalam kegembiraan aku menyambut ulangtahun perkahwinan aku ni, aku teringat kisah lama.. kisah hidupku yang pernah aku lalui satu masa dulu.

Bukanlah tujuanku nak membukak pekung di dada, cuma aku rasa perlu jugak aku coretkan ckit supaya jadi pengajaran kepada org lain terutama pada adik2 yg baru mula nk mengenal hidup.

All my life, I couldn't escape from doing mistakes.. mmg byk sgt kesilapan aku.. but this 1 mistake had changed my life forever...

Kerana kesilapan itu menyebabkan career aku x seperti kawan2 sekolah aku yg lain.. dan pelajaran aku cma setakat peringkat diploma jer. Dan kesilapan tu dah membuatkan aku menderita dulu.

Aku sedar, keluarga aku pon terlalu kecewa dgn kesilapan yg aku lakukan itu. Tapi dah nama pon keluarga, seburuk maner pon aku dorang tetap terima aku semula. Selepas aku dibuang begitu sahaja, keluarga aku terima aku dan Hakimie dgn tangan terbuka. Keluarga aku la jugak yang memberi semangat pada aku utk bangkit semula.

Dari situ aku sedar, restu keluarga itu amat penting. Sukar utk kita hidup bahagia jika tiada restu dr keluarga, terutama dari ibu bapa.

Having said that, klu di tanya adakah aku menyesal? Jawapannye.. Yer, mmg aku menyesal dgn ape yg aku lakukan dulu.

Should I be given another chance to turn back the time, would I change my decision that time? Frankly, I could not find any answer to this.. cause, as much as I regretted my mistake, but there are 2 things that resulted from that mistake, and these 2 things had led me to what I am now.

The 1st thing that I will never regretted is Muhammad Hakimie. Melihat dia membesar dah membuatkan aku x terasa derita yg aku tanggung. Dia lah harta aku yang paling berharga, sumber kekuatan aku selama ni. Wlupun aku menyesal ngn pilihan aku dulu, tp aku tidak pernah sama sekali menyesali kehadiran Hakimie.

Perkara ke-2 pula adalah apa pon yang telah jadi dulu telah secara tak lansung telah mengarahkan aku kepada kehidupan aku skrg. Mungkin jika perkara dulu tak terjadi, aku mungkin hidup bersama org lain.. dan mungkin tak berpeluang utk mengenali Hafiz, yg skrg ni adalah suami ku.

Setiap apa yg jadi tak kira la baik atau buruk, tentu akn ade hikmah di sebalik nya. Walaupon aku menyesal kerana pnh mengecewakan insan2 yg menyayangi aku dan kerana tindakan aku menyebabkan aku tidak mencapai kejayaan seperti mane kwn2 ku yg lain, tp aku tetap bersyukur kerana sekurang2 nya sumer msa silam tu telah mnjadikan aku sepertimana aku sekarang.

0 comments: